Preview

The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science

Advanced search

Competitiveness assessment features of infocommunication companies

Abstract

The article presents information on the specifics of assessing the competitiveness of Russian infocommunication companies, reflecting the main problems faced by these companies. The paper presents classification levels of competitiveness, as well as specific methodological approaches to assessing the competitiveness of a modem infocommunication company.

About the Authors

S. .. Taldonova
СибГУТИ
Russian Federation


D. .. Alenikov
СибГУТИ
Russian Federation


References

1. Кузовкова I. А. Обоснование научных основ экономики отрасли инфокоммуникаций // Электросвязь. 2015. № 4. С. 46-48.

2. Сафонова Л. А., Смоловик Г. Н., Талдонова С. С. и др. Управление конкурентоспособностью организации: монография. Новосибирск: СибГУТИ, 2016. 190 с.

3. Сафонова Л. А., Завьялова О. А. Особенности конкуренции на рынке телекоммуникационных услуг // Экономика и предпринимательство. 2016. № 10, Ч. 3. С. 250-253.

4. Вайсман Е. Д. Повышение конкурентоспособности промышленного предприятия на основе инновационной модели развития // Автореферат. 2014. С. 20-25.

5. Талдонова С. С. Концептуальная модель формирования инвестиционной привлекательности предприятия в телекоммуникационной отрасли // Экономика и предпринимательство. 2014. № 4, Ч. 1. С. 585-587.

6. Томпсон-мл. Артур А., Стрикленд III А. Дж. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа. М.: Изд. дом «Вильямс», 2010. 928 с.


Review

For citations:


Taldonova S..., Alenikov D... Competitiveness assessment features of infocommunication companies. The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science. 2018;(1):96-99. (In Russ.)

Views: 136


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-6920 (Print)