Preview

The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science

Advanced search

Fuzzy modeling of competitive index for e-commerce

Abstract

A fuzzy model of competitive index for e-commerce is proposed. The model considers 12 factors via 94 fuzzy rules. The model was tested on 12 e-companies and showed high level of efficiency.

About the Authors

Y. .. Shevtsova
СибГУТИ
Russian Federation


A. .. Galay
ЗАО «Центр финансовых технологий»
Russian Federation


N. .. Kuleshova
СибГУТИ
Russian Federation


References

1. Шуваев М. А. Экономическая сущность понятий конкурентоспособности предприятия и продукции [Электронный ресурс]. URL: http://lib.usue.ru/ resource/ free/12/s304. pdf (дата обращения: 25.06.18).

2. Портер М. Международная конкуренция: Конкурентные преимущества стран. М.: Международные отношения, 1993. 896 с.

3. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я. М.: Альпина Паблишер, 2010. 211 с.

4. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции // Современная конкуренция. 2010. № 3 (21). С. 38-67.

5. Шагиев Р. Р. Повышения конкурентоспособности интернет-магазина [Электронный ресурс]. URL: https://prezi.com/vtjlrebvcrl3/presentation/ (дата обращения: 25.06.18).

6. Кравченко Е. В. Оценка конкурентоспособности интернет-магазинов [Электронный ресурс]. URL: http: //www.tisbi.ru/assets/Site/Science/--2 014/intmag.pdf (дата обращения: 25.06.18).

7. Исследование «ECOMMERCE INDEX TOP-100» [Электронный ресурс]. URL: http://www. ruward. ru/ecommerce-index-2016/ (дата обращения: 25.06.18).

8. Индекс Аналитичности [Электронный ресурс]. URL: http://www.ruward.ru/ecom-merce-index-2016/additional/#owox (дата обращения: 25.06.18).

9. Индекс доступности [Электронный ресурс]. URL: https ://айри.рф/Ь1од/ (дата обращения: 25.06.18).

10. Ценность юзабилити [Электронный ресурс]. URL: http://usabilitylab.ru/usability/ (дата обращения: 25.06.18).

11. SEOSiteCheckup [Электронный ресурс]. URL: https://seositecheckup.com/ (дата обращения: 25.06.18).

12. Жилина Е. В. Управление конкурентоспособностью на основе оценки качества обслуживания розничного торгового предприятия // Экономика, управление, финансы: материалы VI Междунар. науч. конф. Краснодар: Новация, 2016. С. 90-93.

13. Хиггинс Роберт С. Финансовый анализ: инструменты для принятия бизнес-решений. M.: Вильямс, 2008. 464 с.

14. Shtovba S., Shtovba O. A Fuzzy Rule-Based Prediction the Competitive Strength Index of Brand Product [Electronic resource] // Proc. of the First Polish and Intern. PD Forum-Confernece on Computer Science "Selected Problems of Computer Science". Lodz, Bronislawow (Poland), 1114 April 2005. Warsaw: Academic Publishing House EXIT. 2005. P. 208-216. URL: http://serhiy-shtovba.narod.ru/doc/Shtovba Shtovba Fuzzy Brand Po-land_2 005.pdf (дата обращения: 25.06.18).

15. Штовба С. Д. Введение в теорию нечётких множеств и нечёткую логику [Электронный ресурс]. URL: http://matlab.exponenta.ru/fuzzylogic/book1/index.php (дата обращения: 25.06.18).


Review

For citations:


Shevtsova Y..., Galay A..., Kuleshova N... Fuzzy modeling of competitive index for e-commerce. The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science. 2018;(3):23-33. (In Russ.)

Views: 186


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-6920 (Print)