Preview

The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science

Advanced search

Validation study of a fuzzy assessment model of educational outcomes

Abstract

An innovative fuzzy model of systemic assessment of educational outcomes based on FSES 3 ++ is examined in this article. The essence of the study is to determine the accuracy of the obtained educational outcomes in comparison with the rates obtained by traditional conservative methods. The results of the study are the rates of the relative evaluation error on the basis of which the validation of the model under study is made. In conclusion, promising directions for further research are indicated aimed at calibrating the fuzzy inference system underlying the estimation model.

About the Authors

E. .. Kunts
СибГУТИ
Russian Federation


A. .. Poletaikin
Кубанский государственный университет
Russian Federation


N. .. Dvurechenskaya
СибГУТИ
Russian Federation


References

1. Кунц Е. Ю., Полетайкин А. Н., Шевцова Ю. В. Реализация модели нечеткого оценивания сформированности компетенций с помощью пакета MatLab // Новые информационные технологии в образовании и науке. 2020. № 3. С. 66-72.

2. Данилова Л. Ф., Кунц Е. Ю. Технология реализации модели нечеткого оценивания сформированности компетенций // Экономика и управление: теория и практика. 2020. Т. 6, № 3. С. 79-87.

3. Ильина Т. С., Полетайкин А. Н., Канев В. С. Модельно-инструментальный комплекс оценивания качества освоения образовательных программ студентами высшего учебного // Материалы 58 (LVIII) межвузовской научно-методической конференции «Разработка и применение фондов оценочных средств в рамках реализации образовательных программ», Новосибирск, 2017. С. 89-97.

4. Пустовой Н. В., Зима Е. А. Формирование компетенций современного инженера в условиях перехода на двухуровневую систему // Высшее образование в России. 2008. № 10. С. 3-7.

5. Белов В. М., Созоров Н. Г., Керб О. М. Технология ритмос как методологическая основа обучения с применением техники мгновенной обратной связи // Сборник IV Всероссийской (национальной) научной конференции «Роль аграрной науки в устойчивом развитии сельских территорий», Новосибирск, 2019. С. 233-239.

6. Пермяков О. Е., Менькова С. В., Борисова Г. В. Интерполяция финского опыта оценки и признания квалификации работников // Международный журнал экспериментального образования. 2014. № 1-2. С. 35-37.

7. Данилова Л. Ф. Технология оптимального конструирования компетенций и компетентностей модели // Качество. Инновации. Образование. 2018. № 1 (152). С. 3-10.

8. Полетайкин А. Н., Кунц Е. Ю., Кулешова Н. В. Оптимизационная модель построения индикаторов достижения компетенций // Информатизация образования и науки. 2020. № 1 (45). С. 64-81.


Review

For citations:


Kunts E..., Poletaikin A..., Dvurechenskaya N... Validation study of a fuzzy assessment model of educational outcomes. The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science. 2020;(4):92-97. (In Russ.)

Views: 217


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-6920 (Print)