Preview

The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science

Advanced search

Social networks usage as a tool for developing an MVP model of advertising and information promotion based on interactive television services

https://doi.org/10.55648/1998-6920-2021-15-3-43-47

Abstract

The presence of interactive functions such as pause, rewind, and electronic programming of programs has served to popularize SMART television and gradually replace it with linear television viewing. The need to automate the process of managing the advertising and IP-TV information channel is an urgent task for the provider’s company. In this paper, we consider the integration of the TV platform with the billing and CRM- 1C system: Bitrix 24 as well as the use of social networks as a tool for developing the MVP model.

About the Authors

E. .. Konyukhova
СибГИУ
Russian Federation


T. .. Kiseleva
СибГИУ
Russian Federation


References

1. Шнепс-Шнеппе М. А., Куприяновский В. П., Намиот Д. Е., Селезнев С. П. Телекоммуникации как решающее звено цифровой экономики. Опыт США // International Journal of Open Information Technologies. 2017. № 5 (5). С. 71-75.

2. Киселёва Т. В., Конюхова Е. С. Информационное воздействие и репутация членов групп социальных сетей на примере предприятия-провайдера // Системы управления и информационные технологии. 2019. № 3. С. 76-79.

3. Киселёва Т. В., Конюхова Е. С. Информационное воздействие и репутация членов групп социальных сетей на примере предприятия // XII Всероссийская научная конференция (с международным участием) «Системы автоматизации в образовании, науке и производстве», 28-30 ноября 2019, Новокузнецк. С. 113-118.

4. Киселёва Т. В., Конюхова Е. С. Методы оценки взаимосвязей среди пользователей социальных сетей на примере предприятия-провайдера // XVI Национальная научнопрактическая конференция студентов, магистрантов и аспирантов с международным участием «Цифровые технологии в социально-экономическом развитии России: взгляд молодых», 18 февраля 2020, Челябинск. С. 743-745.

5. Мыльников Л. А., Максимов А. П. Способ учёта социальных факторов при принятии решений в социально-экономических системах на основе данных социальных сетей // Управление большими системами. В. 48. М.: ИПУ РАН, 2014. С. 132-150.

6. Портал «vip-tv»: Что такое Сталкер Портал? [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://vip-tv.org.ua/publ/iptv baza znanij/iptv wiki/chto takoe stalker portal/5-1-0- 3 9 (дата обращения: 04.04.2021).


Review

For citations:


Konyukhova E..., Kiseleva T... Social networks usage as a tool for developing an MVP model of advertising and information promotion based on interactive television services. The Herald of the Siberian State University of Telecommunications and Information Science. 2021;(3):43-47. (In Russ.) https://doi.org/10.55648/1998-6920-2021-15-3-43-47

Views: 219


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-6920 (Print)